Odata cu venirea pandemiei, in 2020, multe afaceri au fost inchise ori au dat faliment. Principalul motiv pentru care proprietarii au decis sa isi inchida afacerile a fost legat de faptul ca nu si-au permis sa plateasca, in continuare, chiriile pentru spatiile in care isi desfasurau activitatile si nici salariile angajatilor.
Din acest motiv multi angajati au intrat in somaj sau au fost obligati sa apeleze la o reconversie profesionala. Probabil ai aflat si tu de la stiri sau de pe retelele de socializare ca cel mai afectat domeniu a fost HoReCa.
Dar iata ca a venit anul 2022 si majoritatea restrictiilor au fost ridicate, din pacate nu am avut prea mult timp, la dispozitie, sa ne bucuram de revenirea la normalitate pentru ca a izbucnit razboiul ruso-ucrainean.
Acesta a adus dupa sine cresterea inflatiei si implicit majorarea preturilor la majoritatea produselor si serviciilor. Astfel poti observa cum in decurs de doi ani economia mondiala a fost zdruncinata serios de doua ori si cel mai probabil evenimentele de genul asta nu se vor opri aici.
In acest context de incertitudine este foarte greu sa identifici un tip de afacere care sa functioneze si sa iti aduca profit. Acum dupa ce am expus problemele cu care ne-am confruntat cu totii am si o veste buna pentru tine.
Exista o categorie de afaceri care a explodat (in sens pozitiv) in pandemie si care continua sa creasca si acum pe timp de razboi. Daca nu ti-ai dat, inca, seama despre ce afacere este vorba iti voi spune eu. Este vorba despre afacerile din mediul online.
Poate te intrebi de ce au explodat afacerile online in aceasta perioada? Foarte simplu, oamenii au fost obligati sa stea acasa si au petrecut mai mult timp pe internet. Cel mai mult au avut de castigat firmele care aveau deja activitati online, dar si cele care sau adaptat rapid si au migrat spre online.
Pe timpul pandemiei oamenii au realizat ca multe tipuri de afaceri pot fi mutate in online si astfel se explica aceasta crestere continua.
Potrivit unui raport GPeC (Gala Premiilor eCommerce) si ARMO (Asociatia Romana a Magazinelor Online) pe anul 2020, in Romania, industria de e-commerce a atins pragul de 5,6 miliarde de euro in vanzari, cu 30% mai mult fata de anul 2019 cand au fost raportate vanzari de aproximativ 4,3 miliarde de euro.
De asemenea, pe anul 2021 au fost raportate vanzari in jurul sumei de 6,2 miliarde de euro, ceea ce inseamna o crestere de 10% fata de 2020. In aceste rapoarte nu sunt incluse biletele de avion sau cele la spectacole, serviciile, plata utilitatilor si nici vacantele.
Dintre toate modelele de afaceri online, astazi, am ales sa iti vorbesc despre e-commerce si mai exact despre o ramura mai putin cunoscuta la noi in tara. Spre exemplu tu stiai ca majoritatea produselor care sunt vandute pe Emag sunt produse listate de alte firme?
In schimbul unui comision din vanzare cei de la Emag permit altor firme sa listeze si sa isi vanda produsele pe platforma lor. Personal am aflat despre aceasta oportunitate in 2019 atunci cand am vrut sa vand, pe Emag, niste bijuterii din zamac argintat.
Din pacate la momentul respectiv nu cunosteam pe nimeni care sa fie implicat in acest tip de business si care sa imi ofere informatii utile despre cum sa incep, asa ca am renuntat la idee.
Vara trecuta, cand am participat la un curs de vanzari organizat de Doru Pelivan, l-am avut ca si coleg de camera pe Alex Nicolau un antreprenor din Bucuresti care a fost implicat de-a lungul timpului in mai multe tipuri de afaceri.
El mi-a povestit ca are un business cu produse fizice pe Amazon si ca a creat de la zero un produs pe nisa baby pe care il vinde pe aceasta platforma. In prezent el si-a adus produsele de pe Amazon si in Romania si le vinde pe mai multe marketplace-uri (inclusiv pe Emag).
Iata ce sunt marketplace-urile:
”Platformele de tip marketplace sunt site-uri online prin intermediul carora vanzatorii isi listeaza produsele pentru a genera mai multe vanzari, folosind notorietatea platformei, o plaja mare de clienti si instrumentele si serviciile oferite de acestea.”
Avantajele listarii produselor pe marketplace-uri sunt urmatoarele:
- Nu ai nevoie de site propriu ca sa iti listezi si sa iti vinzi produsele.
- Nu ai nevoie de reclame platite ca sa iti promovezi produsele.
- Este un tip de business relativ nou in Romania cu sanse foarte mari de crestere.
- Ai sansa sa colaborezi cu giganti din industria e-commerce cum ar fi Emag, Elefant sau Evomag.
- La inceput nu ai nevoie sa inchiriezi spatii pentru birou si pentru depozitare, poti lucra din confortul casei tale.
- Poti incepe acest tip de afacere cu o suma mica comparativ cu alte tipuri de afaceri in care sunt necesare investitii de zeci de mii de euro.
- Posibilitati nelimitate de scalare a afacerii. Momentan exista cel putin 7-8 marketplace-uri si in timp vor apare si altele.
Alex mi-a mai povestit ca ii are ca si mentori in acest model de afacere pe Jean Enache si Mihai Andrei fondatorii Seller Club. Ca sa iti faci o idee despre nivelul la care poate ajunge acest tip de afacere iti pot spune ca Jean o sa atinga la sfarsitul acestui an (2022) suma de 1 milion de euro ca si vanzari generate.
Daca iti doresti sa afli mai multe detalii despre acest model de business te invit sa intri pe link-ul de mai jos sa iti adaugi adresa de e-mail si vei primi acces la un mini-curs gratuit oferit de Jean si Mihai.
Click aici: Link mini-curs
Mini-cursul contine 5 lectii din care vei afla:
- Despre sistemul pe care Jean si Mihai il folosesc pentru a genera vanzari.
- Ce produse sa alegi pentru a avea un profit cat mai mare, cu investitie minima.
- Cum alegi produsele cu cel mai mare potential din cele selectate, ca sa ai vanzari substantiale pe termen lung.
- Cate unitati din fiecare produs sa comanzi, astfel incat sa nu investesti banii in produse care nu se vand.
- Ce rezultate poti obtine cu acest model de afacere, ca sa iti dai seama la ce sa te astepti.
Pentru ca am ajuns la final te invit inca o data sa accesezi mini-cursul gratuit si daca ai intrebari sau nelamuriri sa imi lasi un comentariu mai jos.
2 thoughts on “Vezi ce model de business a inflorit pe timpul pandemiei si a razboiului”