Daca imi urmaresti de mai mult timp activitatea cel mai probabil stii ca in urma cu 10 ani am lansat site-ul invatampromovare.ro si prin intermediul lui ajutam oamenii sa isi promoveze afacerile in mediul online.
In toti anii care au trecut de atunci am studiat si aplicat multe strategii de marketing. Si am observat ca toate strategiile de succes au un element in comun, iar acel element este copywriting-ul de calitate.
Copywriting-ul este o abilitate esentiala in marketing si publicitate, si una dintre tehnicile cheie folosite de copywriteri in crearea continutului eficient este folosirea povestilor.
Povestile au puterea de a atrage atentia, de a conecta produsul sau serviciul cu publicul tinta si de a transmite mesajele cheie intr-o maniera captivanta.
De cele mai multe ori clientul potential se regaseste in poveste si ajunge sa intreprinda actiunea pe care copywriterul o doreste (sa lase un comentariu, sa completeze un formular, sa lase adresa de email, numarul de telefon sau chiar sa comande un produs sau serviciu).
Exista mai multe tipuri de povesti utilizate in copywriting, dar astazi imi voi concentra atentia asupra celor trei tipuri principale: Povestea Fondatorului, Povestea Produsului sau Serviciului si Povestea Before and After.
Inainte sa discutam despre cele 3 tipuri de povesti iti voi prezenta o intamplare pe care am trait-o in ultimele doua saptamani.
Nu am ascuns niciodata faptul ca timp de mai multi ani am lipsit din mediul online din cauza unor probleme de sanatate si ca am cheltuit sume de ordinul zecilor de mii de euro in cautarea unei solutii la aceste probleme.
Am mers la cei mai buni medici, cei mai buni terapeuti din Romania, am primit initieri de la cei mai cunoscuti maestri si am participat la o multime de cursuri unde am invatat diverse tehnici si metode de vindecare holistica.
Ei bine intr-o zi din acea perioada grea, in care nimeni nu imi dadea o solutie clara la problemele mel,e mi-am facut o promisiune:
”Dupa ce o sa ma vindec voi da mai departe tot ceea ce am invatat pe parte de vindecare fizica, psihica si sufleteasca.”
Anul acesta am considerat ca este unul propice pentru a duce la indeplinire promisiunea si am creat site-ul ionpisica.ro in jurul caruia imi doresc sa cresc o comunitate.
In paralel mi-am propus sa demarez si un experiment prin intermediul caruia te voi tine la curent cu rezultatele pe care le voi obtine cu aceasta comunitate.
De asemenea, am creat si Ghidul GRATUIT ”Sanatate Inainte de Toate” care poate fi descarcat aici. Pentru promovarea ghidului si cresterea comunitatii am folosit urmatoarea strategie:
Am identificat 2 grupuri de Facebook, cu foarte multi membri si cu interactiune foarte mare la postari, care aveau ca specific remediile naturiste si metode de vindecare holistice.
Pe fiecare dintre aceste grupuri am creat, la o saptamana distanta, cate o postare specifica in care am povestit despre problemele de sanatate cu care m-am confruntat si cum am reusit sa ma vindec.
In plus, am specificat ca pregatesc cateva materiale gratuite si ca le voi posta pe grup.
Scopul acestor doua postari a fost exact acela de a testa interactiunea de pe grupuri si sa vad efectiv ce se intampla. Oamenii au reactionat foarte bine si am primit zeci de comentarii si sute de like-uri pe ambele grupuri.
Doresc sa precizez ca este vorba de grupuri care nu necesita aprobarea postarilor de catre administrator. Acest aspect este un lucru foarte bun, dar asta nu inseamna ca o sa abuzez cu postarile.
Pe fiecare grup am lasat sa treaca cateva zile de la ultima postare si am revenit cu cate o noua poveste autentica doar ca de aceasta data am adaugat link spre descarcarea Ghidului GRATUIT in primul comentariu si am specificat acest lucru la sfarsitul postarii.
Oamenii au fost foarte incantati sa isi lase adresa de e-mail si sa primeasca in schimb materialul gratuit. Pe unul dintre grupuri am primit si cateva comentarii rautacioase, dar le-am ignorat total.
Iata ce rezultate am obtinut cu fiecare dintre cele doua postari la care am adaugat link-ul pentru descarcarea materialului gratuit:
Grup 1
- Membri pe grup 30.000
- Comentarii 55
- Aprecieri 226
- Persoane care au descarcat Ghidul GRATUIT 400
- Cereri de prietenie 25
- Mesaje private 10
Grup 2
- Membri pe grup 70.000
- Comentarii 200
- Aprecieri 650
- Persoane care au descarcat Ghidul GRATUIT 700
- Cereri de prietenie 60
- Mesaje private 20
Astfel cu doua postari pe Facebook am reusit sa creez o comunitate cu 1100 de persoane interesate de remedii naturiste si metode de vindecare holistice. Daca stau sa calculez ca pentru a aduce 1 abonat prin reclama platita costa intre 1 si 10 ron, in functie de nisa, rezulta ca am economisit niste mii de lei bune.
Evident ca experimentul nu se termina aici, cu persoanele din comunitate voi comunica prin e-mail si pe retelele de socializare, oferindu-le in continuare materiale gratuite, urmand ca la un moment dat sa monetizez aceasta activitate.
Asa cum se poate observa cele 2 postari contin mai multe elemente care au atras atentia oamenilor: cate o poveste autentica, un titlu care sa atraga, o imagine sugestiva, un material gratuit bonus, o pagina de captare a adreselor de email si un Call to Action.
Un alt rol important l-a avut audienta care a fost una potrivita si numeroasa. Acestea fiind zise iti propun sa exploram impreuna cele 3 tipuri de povesti care influenteaza oamenii sa actioneze si pe care eu le folosesc frecvent:
1. Povestea Fondatorului:
Povestea fondatorului este adesea folosita pentru a crea o conexiune mai personala intre brand si publicul tinta.
Aceasta implica de obicei o experienta sau o anecdota din viata fondatorului si arata obstacolele peste care a trebuit sa treaca pentru a obtine succesul din prezent.
O astfel de expunere denota transparenta si arata ca persoana in cauza s-a confruntat in trecut cu probleme cu care se confrunta orice om obisnuit.
De exemplu, un antreprenor care a inceput o mica afacere in garajul sau si a reusit sa transforme acea afacere intr-un brand de succes poate impartasi povestea sa pentru a inspira alti antreprenori aspiranti si pentru a demonstra valoarea produselor sau serviciilor sale.
Cea mai celebra poveste din aceasta categorie este povestea colonelului Sanders (fondatorul KFC) care dupa ce a iesit la pensie s-a apucat sa gateasca pui dupa o reteta proprie si sa-i vanda din usa in usa.
Reteta utilizata de el a avut un atat de mare succes incat a devenit miliardar doar dupa cativa ani. Astfel de povesti vei gasi la marea majoritate a brandurilor (Nike, Mc Donalds, Primark, Lego, Amazon).
2. Povestea Produsului sau Serviciului:
Acest tip de poveste este adesea folosit pentru a consolida identitatea si valorile unei companii. Povestea produsului sau serviciului este menita sa conecteze cu publicul tinta si sa creeze o legatura emotionala cu brandul.
Ea poate sa includa originile companiei, valorile fundamentale, misiunea si viziunea, si poate fi folosita intr-un mod captivant si relevant pentru public.
Povestea Produsului sau Serviciului este esentiala pentru construirea increderii, loialitatii clientilor si este eficienta pentru a ilustra modul in care produsele sau serviciile unui brand pot avea un impact pozitiv asupra vietii oamenilor.
Spre exemplu, daca eu as fi stiut despre puterea povestilor in 2008 cand m-am apucat impreuna cu un prieten sa producem prese pentru transfer termic cel mai probabil as fi avut un succes rasunator cu acele prese.
Ar fi fost suficient sa scriu sau sa inregistrez un video care sa contina o poveste autentica despre cu am reusit sa producem prima noastra presa pentru transfer termic si peste ce obstacole am trecut, iar aceasta poveste sa o promovez prin reclama platita.
De-a lungul anilor am observat ca autenticitatea si transparenta vand cel mai bine asa ca includerea lor in povesti aduce plus valoare in promovarea unui brand.
3. Povestea Before and After:
Povestea Inainte si Dupa este cea mai populara dintre cele trei si este utilizata cel mai frecvent.
Ea ilustreaza intr-un mod relevant cat a fost de grea viata clientului inainte de a utiliza produsul sau serviciul X si cum s-a schimbat in bine dupa ce a beneficiat de produs sau serviciu.
Este folosita pentru a demonstra beneficiile produselor sau serviciilor unui brand. Acest tip de poveste se concentreaza asupra rezultatelor pozitive obtinute de catre clienti sau utilizatori.
Ele pot include marturii sau studii de caz care ilustreaza modul in care produsul sau serviciul a rezolvat problemele sau a adus beneficii.
De exemplu, o companie de fitness poate impartasi o poveste de succes a unui client care a pierdut in greutate sau si-a imbunatatit sanatatea datorita programelor lor de antrenament si nutritie.
Aceasta poveste de succes serveste ca dovada a eficacitatii produsului lor si are rol de a creste nivelul de incredere a potentialilor clienti.
In concluzie, povestile sunt instrumente puternice in copywriting, deoarece pot captiva, conecta si convinge publicul tinta.
Folosind Povestea Fondatorului, Povestea Serviciului sau Produsului si Povestea Before and After poti contribui la crearea unui continut relevant si eficient care atrage atentia si construieste increderea in brandul, produsul sau serviciul pe care il promovezi.
Voi termina articolul ” Afla cum am adunat 1100 de abonati cu 2 postari pe Facebook! ” cu un Call to Action: Lasa-mi un comentariu mai jos in care sa-mi spui daca ai utilizat vreodata povestea ca mijloc de promovare!
PS: Sper ca ai observat ca si in cadrul articolului am utilizat o poveste autentica.