Inainte sa iti prezint topul celor mai bune platforme de e-mail marketing as vrea sa vorbim putin despre ce este e-mail marketingul si cum te poate ajuta.
Marketingul prin e-mail este o forma de marketing aparuta la inceputul anilor 2000 ce include strategii si tehnici, utilizate, pentru a genera si distribui continut prin e-mailuri avand ca scop crearea de legaturi intre vanzatori si cumparatori sau pentru a trimite oferte promotionale.
Este binecunoscut faptul ca principalele surse de trafic din mediul online sunt reprezentate de platformele Google si Facebook (fiecare dintre acesti giganti detine si alte platforme cum ar fi Youtube sau Instagram), iar acestea isi schimba periodic algoritmi si astfel influenteaza traficul pe majoritatea site-urilor de pe internet.
Iar cand traficul scade implicit scad si vanzarile. De asemenea, costurile reclamelor pe aceste platforme sunt in continua crestere.
Daca adaug si faptul ca din diverse motive reclamele platite iti pot fi inchise in orice moment sau ca platformele amintite pot sa nu functioneze pentru o perioada de timp (cum a fost cazul recent cu Facebook si Instagram), iti poti da seama ca tu nu ai deloc control asupra traficului venit de pe astfel de platforme.
Asa iti dai seama de utilitatea si valoarea unei liste de abonati (sau lista de e-mailuri). Cu ajutorul unei platforme de e-mail marketing poti capta adrese de e-mail sau comunica cu lista de abonati si poti genera trafic pe site si implicit vanzari.
Lista de abonati iti apartine si poti trimite e-mailuri oricand doresti, de asemenea o poti descarca in calculatorul personal sau o poti transfera de pe o platforma pe alta. Cu cat ai mai multi abonati in lista cu atat poti sa generezi mai multe vanzari.
Ca o scurta concluzie lista de abonati (in mlm se mai numeste si lista de nume) este, alaturi de site, poate cel mai important asset al unei afaceri din mediul online.
Prin anii 2010/2011 cand am inceput eu sa utilizez, pentru prima data, e-mail marketingul ca si metoda de comunicare si promovare existau doar cateva platforme si era foarte usor sa alegi cu care sa colaborezi.
In prezent exista sute de platforme care ofera servicii de e-mail marketing si fiecare vine cu oferte cat mai tentante astfel incat nu stii pe care sa o alegi.
Cel mai sigur mod prin care poti vedea daca o platforma, este fiabila si, livreaza ceea ce promite este sa o testezi. Evident ca acest demers implica timp si bani pentru ca poate fi necesar sa testezi mai multe platforme pana gasesti una de care sa fi multumit.
Din acest motiv m-am gandit sa vin in sprijinul cititorilor mei cu un articol care sa le usureze alegerea. Iata care sunt cele mai bune platforme de e-mail marketing testate de mine:
- ActiveCampaign
- Aweber
- MailChimp
- BuilderAll
Acum voi vorbi despre fiecare platforma in parte, dar le voi lua in ordine inversa (de la 4 la 1):
4. BuilderAll
Este o platforma mai complexa si in afara de e-mail marketing ofera si alte optiuni (gazduire web, creator de site-uri, generator de grafica si design, chatbot, e-commerce si cam tot ce implica un funnel de vanzari). Optiunile sunt mult mai multe, dar am specificat doar cateva cu promisiunea ca voi reveni cu un articol exclusiv despre funnel-uri de vanzari.
Revenind la e-mail marketing, cu Builderall am avut o experienta mai putin placuta. Am incarcat la ei pe platforma o lista de e-mailuri mai veche pe care nu o mai utilizasem de ceva timp.
Dupa primul mail toate bune si frumoase, dar peste cateva zile cand am vrut sa il trimit pe al doilea m-am trezit cu lista blocata pe motiv ca au primit prea multe reclamatii de spam.
Ce se intamplase de fapt? Cateva persoane sau dezabonat, iar ei au considerat ca am facut spam asa ca m-am mutat pe alta platforma.
Un alt aspect care nu mi-a placut la Builderall este legat de formularul de abonare care include double opt-in. Acest tip de formular, dupa ce adaugi adresa de e-mail, te obliga sa o confirmi.
Pentru confirmare trebuie sa intri pe e-mail si sa dai click pe un link. Multe persoane nu intra sa confirme si astfel pierzi o parte din abonati.
Partea buna la Builderall este legata de faptul ca in costul abonamentului, care porneste de la 14,90 $ pe luna, sunt incluse si optiunile mentionate mai sus.
3. MailChimp
Aceasta platforma este una foarte restrictiva. Daca activezi in nise precum Multi Level Marketing sau Marketing Afiliat te sfatuiesc sa nu iti faci cont la ei pe platforma pentru ca nu vei fi acceptat.
Ultima data cand am incercat sa utilizez platforma lor am primit un mail in care mi-au scris ca nu sunt eligibil si mi-au blocat contul fara sa specifice un motiv anume. Asta dupa ce am pierdut timpul cu completarea mai multor formulare si cu incarcarea listei de abonati.
Din proprie experienta si din ce am auzit la alte persoane iti pot spune ca o parte dintre mesajele trimise prin intermediul acestei platforme ajung in spam.
Partea pozitiva este ca, pana la 2000 de contacte, poti utiliza platforma gratuit (daca esti eligibil). Acesta fiind si principalul motiv pentru care este utilizata de foarte multi romani.
Pe MailChimp varianta platita porneste de la 11$ pe luna.
2. Aweber
Prin anul 2013 era cea mai populara platforma de e-mail marketing la nivel global. Nu stiu exact motivul pentru care a scazut atat de mult in popularitate, dar din cate am observat, in Romania nu mai utilizeaza cam nimeni Aweber.
Partea pozitiva este ca poti testa platforma, gratuit, timp de 30 de zile. Partea negativa este ca formularul de abonare utilizat de ei este double opt-in si astfel scade numarul de contacte pe care le poti strange in lista.
Abonamentul Start Pro porneste de la 16$ pe luna.
1. ActiveCampaign
Este de departe cea mai buna si mai complexa platforma de e-mail marketing la nivel global.
Mai ales in Romania este utilizata si recomandata de cei mai cunoscuti autori din marketing si dezvoltare personala (Doru Pelivan, David Barla si Pera Novacovici sunt doar cativa dintre ei).
De asemenea, platforma ActiveCampaign poate fi utilizata si in campanii de SMS marketing. Probabil ai observat ca atunci cand te inscrii la un eveniment, indiferent ca este online sau offline, primesti cu ceva timp inainte un SMS prin care iti este amintita ora de incepere a evenimentului si, eventual, alte detalii organizatorice.
Ei bine acel SMS este expediat prin intermediul unui serviciu de SMS marketing. Aici ma simt nevoit sa fac o precizare si anume ca serviciul de SMS si alte servicii nu sunt incluse in abonamentul de e-mail marketing.
Unul dintre elementele principale care fac diferenta intre ActiveCampaign si celelalte platforme este legat de faptul ca formularul de abonare are optiunea de single opt-in.
Ceea ce inseamna ca atunci cand o persoana completeaza formularul si apasa butonul ”Submit” este adaugata automat, in lista ta de contacte, fara sa fie nevoie de confirmare.
Preturile abonamentului pornesc de la 9$ sau 15$ in functie de optiunea aleasa (plata lunara sau anuala). Vestea buna este ca cei de la ActiveCampaign iti ofera, gratuit, posibilitatea de a testa platforma lor timp de doua saptamani.
Tot ce trebuie sa faci este sa intri pe acest link: www.activecampaign.com si sa iti adaugi adresa de e-mail (mentionez ca nu iti sunt cerute datele de pe card ca la alte platforme).
Eu utilizez cam de 6 luni ActiveCampaign si am preferat sa platesc un abonament putin mai scump decat pe alte platforme, dar sa fiu scutit de o multime de neplaceri.
In incheiere te rog sa imi lasi un comentariu, mai jos, si sa imi spui daca ai utilizat pana acum e-mail marketingul si daca raspunsul este afirmativ ce plaforma ai utilizat?
Felicitări! Un articol foarte bine documentat si bine scris!
Multumesc pentru aprecieri!
As face unele mentiuni pt Aweber:
1. acum double-opt-in este optionala; poti seta ca abonatii sa nu mai fie nevoiti sa confirme inscrierea
2. este un abonament free permanent, doar pentru o lista
In rest, inca stiu multe persoane care-l folosesc, eu inclusiv 🙂 si sunt multumita de el.
Buna Georgeta, se pare ca ai dreptate cei de la Aweber au efectuat niste modificari de cand l-am utilizat eu ultima data.
Buna, pricing la ActiveCampaign e mult mai mare si creste cand nr de emailuri cresc , si pentru minim de 1000 email -contacte-este mult mai mult decat 9$ sau 15$ cat spuneti Dvs
verificati, va rog, poate am intrat pe alta platforma,
Buna Iulia, am spus ca pretul de 9$ respectiv 15$ este pretul de pornire. Ai dreptate pretul creste atunci cand creste si numarul de abonati.